Monday 3 October 2011

my first lecture: literature in history

idag hadde jeg min første forelesning. sånn på ekte. det vi gjorde forrige uke var bare å snakke om hva vi kommer til å gjøre dette semesteret osv. introduksjonsgreier. men denne gangen var det the real deal. en enorm forelesningssal, med flere hundre elever. en foreleser. det var gøy. vi fikk et hefte med ting som vi må lese over, tenke over og være klar til å diskutere i seminaret vi skal ha en gang til uka. det sier seg selv at hundrevis av elever ikke kan diskutere samtidig. da ville det blitt kaos. vi blir derfor delt inn i mange grupper som igjen har seminarer og så skal vi diskutere der. should be fun. temaet for denne forelesningen var mer eller mindre andre verdenskrig. og det høres egentlig ut som det morsomste vi kommer til å gjøre i hele år. resten høres så sykt tørt ut. dikt fra middelalderen og sånn.

jeg dro på biblioteket tidligere idag og lånte denne. H.P. Lovecraft skrev horror, fantasy og sci-fi på 20-tallet. mer spesifikt skrev han i sjangeren weird fiction. jeg har lest noen av novellene hans tidligere, og maaan it's some crazy shit. men veldig stilig. og fascinerende. gleder meg til å kose meg med denne.

dette er altså den berømte dossier'en hvor vi finner "alt" vi trenger å lese i literature in history-kurset.

uke 3, med tittelen 1381, det er det jeg må lese til neste mandag. høres så sinnsykt seigt ut. men men. jeg prøver å ta det med et smil.

det er fortsatt supervarmt. åh, det er så deilig. etter en så bedriten sommer synes jeg at jeg fortjener litt ekstra sol og sommer nå i oktober.

de berømte kaninene. de er overalt.

dette er stien langs elva. det er så vakkert her.


dette er the square, som er mildt sagt sentrum av campus. jeg er så heldig som bor i suffolk terrace, alt på campus er innenfor en max fem minutters gåtur. veldig praktisk.

og mamma: pakken hadde kommet. skal hente den imorgen.

No comments: