Thursday 13 April 2017

Gotta get that list

Siden jeg nå har gått inn for å være min beste blog-self (takker yoga for dette) kan jeg likesågodt fylle ut lister også. Dere vet, I'm a slut for lists. Dette innlegget begynte jeg på før jul og jeg snakker om julemusikk og julemat jeg hadde kjøpt på butikken. Så litt oppdatering trengs nok. Jeg fant den visst hos hjartesmil.

fem ting du kjøpte på matbutikken denne uka
- Kyllinglår. Prøver å unngå å kjøpe kyllingbryst egentlig. Er mest smak i lårene!
- Påskeegg. Til Luke. Jeg er virkelig IKKE gira på sjokolade. Sånn i det hele tatt. Er det noe galt med meg?
- Tortillalefser. Skal lage hjemmelaget enchiladas ikveld!
- Ost.
- Egg.

fem siste episoder du har sett
Dette spørsmålet er litt teit syns jeg, så jeg bytter til serier, ok?
- Community. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har sett denne serien, men nå ser vi den uansett på nytt og er akkurat ferdig med sesong 1. Se for guds skyld Community. En av mine favoritter gjennom tidene.
- Masterchef UK. Den nye sesongen startet for noen uker siden og dette er en serie jeg virkelig må få med meg. Elsker å sitte i sofaen og dømme alle deltakerne. "Ricottatortellini med friterte reker?! Are you MF crazy?!"
- Broadchurch. Så nest siste episode av denne serien nå på mandag og jeg er litt lei meg fordi den første sesongen av denne var så sinnsykt bra. Sesong to var helt grei. Mens sesong tre har faktisk vært sykt skuffende. Alt føles bare så dårlig skrevet. Noe som er synd med tanke på at "mysteriet" de har valgt i år er voldtekt. GJØR DET SKIKKELIG!
- Line of Duty. Denne serien er så sykt spennende og bra og fucka og alle bør se den hvis de vil ha litt drama og intriger og cliffhangers i livet sitt. Handler om en bransje innenfor politiet i London som etterforsker korrupte politioffiserer. Er så mye drama og jeg sverger at jeg hyler hver gang en episode er ferdig.
- Four in a Bed. Må vel få skvise inn litt møkka-tv også nå som vi er igang. Fire B&B-eiere reiser rundt til hverandres B&B og dømmer dem. Er alltid mye drama over unødvendige ting, som typ. "Jeg regner med disse pølsene kommer fra den lokale slakteren?" eller "Jeg fant ET hår i senga mi! Denne plassen er en svinestie!" Hysterisk og teit og morsomt.

fem produkt du har brukt i det siste
- Itchy Scalp sjampo fra Philip Kinglsey. Sliter skikkelig med sensitiv og tørr hodebunn. Denne funker bra og lukter av eple.
- Hydro Boost Cleanser fra Neutrogena. Kjøpte denne for noen dager siden og jeg elsker den. Lukter så godt.
- Lasting Finish foundation fra Rimmel London. Garantert en av de beste foundationene jeg har brukt. Den har spf 20 og føles kjempelett på huden i tillegg til å koste 50 kr.
- Hypnôse mascara fra Lancôme. Hvem trenger vel løsvipper?
- Vital Vitamin Day Cream fra Simple. Gir huden min masse fuktighet og godhet, og har spf 15. Tror den kosta £3.


fem planer for uka
- Lese ut boka mi.
- Dra på puben med Luke.
- Sortere/kaste ting før flytten!
- Kanskje dra ut å spise med et vennepar.
- Spille Uncharted 3.

fem ting du spiste/drakk igår
- Havregrøt med eple og kanel.
- Ananas og grapefrukt-te.
- Hjemmebakt brød med shakshouka-saus* og fetaost
- Ragu*
- Øl

fem plasser du ikke har vært men som du lengter til
- Lisboa.
- Skotland. Bare Skotland generelt.
- Thailand
- USA
- Italia

fem kjendiser du har sett
Jeg ser kjendiser stort sett når jeg er ute og reiser.
På heathrow har jeg sett:
- Kanye West og Jonathan Rhys Meyers.
Jeg så Magnus Carlsen på et sasfly til London, han satt noen rader foran meg.
Og på Gardermoen har jeg sett:
- Maria Mena og Erik Thorstvedt.


fem ting du skulle ønske du kunne
- Tegne/Male.
- Spille piano.
- Kunne flere språk.
- Hoderegning.
- Hårting.

fem siste instagramfolk du fulgte
Moomin Official
Kristen Bell
Milo Ventimiglia
L'Oreal
Texts From Your Extentialist


fem uttrykk du bruker mer enn gjennomsnittsbefolkningen
- So cute!
- Dogshit.
- Bloody hell.
- Fuck sake.
- He/she/it is adorable!
Som dere kanskje skjønner er det ikke noe mellomledd med meg. Alt er enten eller.

* Oppskrift på Shakshouka finner du her og oppskrift på Ragu finner du her. 

No comments: