Tuesday 25 April 2017

Oppskift: Frokosttaco

Tenkte jeg skulle dele en oppskrift med dere som har revolusjonert hverdagsfrokosten min. Jeg er en person som blir ganske deprimert av frokostblanding og brødmat. Det er greit en gang i blant, men hvis jeg først skal spise frokostblanding vil jeg at det skal være Nesquik og hvis jeg må spise brødmat bør det helst være toast. Jeg liker egg i alle former med noen gode grønnsaker for å livne opp det hele. So I bring you: Breakfast tacos!



Du trenger
-Tre-fire-fem cherry tomatoer (spørs hvor mye du liker)
-En håndfull fersk basilikum
-En halv avokado
-Lime
-En neve spinat
-To egg
-Paprikakrydder (hvis du vil)
-To tortillalefser (jeg brukte noen som var ekstra små og det ble litt grisete)
-Salt og pepper

Sånn gjør du
1. Sett en stekepanne på medium høy varme.
2. Skjær cherrytomater og avokado, hakk basilikum
3. Visp to egg i en bolle og tilsett litt paprikakrydder (hvis du vil)
4. Når pannen er varm, ha i eggene og vent i ca. 10 sekunder. Ta så en neve med spinat, riv i bladene med hendene og ha i pannen. Ta en stekespade og begynn å røre rundt i eggeblandingen (som du lager eggerøre). Ha så i tomatene, basilikum, salt og pepper. Stek i et par minutter, mens du rører rundt.
5. Ta så pannen av ovnen, men ikke slå av varmen. Legg en tortillalefse på stekovnen, vent i max 10 sekunder før du snur den. Vent max 5 sekunder og ta den av varmen. Gjør dette med den andre lefsen også (dette steget er ikke nødvendig, du kan varme opp lefsen i mikroovnen eller bare spise den som den er, men let me tell ya, denne stekingen gjør virkelig noe med smaken av hele retten så jeg anbefaler å gjøre det!)
6. Legg lefsene på et fat, ha i eggeblandingen og avokado, skvis lime over og viola!

No comments: