Saturday 18 February 2012

i am going to eat you sandwich




ja, jeg beklager for dårlige oppdateringer. sannheten er den at jeg ikke har så mye vettugt å komme med. men, når gubben begynner å klage, som leser dette skvipet via google translate som oversetter de mest vanlige ord til african potted plant så får jeg vel skrive noe her da. den siste uka har vært fin og rar på samme tid. dere vet når man har eksistensielle kriser om hva i helvete er det man gjør her på denne planeten og hvorfor i helvete er jeg ikke i uganda og redder løskatter eller noe annet meningsfullt men istedenfor holder på med noe av det mest verdiløse og altoppslukende og konkurrerende studiet i universet, så føler man bare at verden er et litt traurig sted. heldigvis har jeg verdens beste gubbe som får meg til å le gjennom tårene og som stryker meg på magen og holder rundt meg til det ikke går an å puste lenger. jeg føler eksistensielle kriser er nødvendige. spesielt når man er ung. hvis man ikke tviler på noe da er man enten bare super super intelligent og smart ala steve jobs eller bare veldig uviten og dum. jeg liker å tro at jeg havner på midta av den kategoriseringen. så når jeg ikke strever meg gjennom essay om death of the author, narrative eller fictions of resolution ligger jeg i en varm armkrok eller spiller masterchefdrikkelek eller bestiller take-away. kjærligheten er fin altså, folkens. husk det. bortsett fra det har jeg oppdaget tegnehanne (SPØR meg ikke hvorfor jeg ikke har oppdaget denne bloggen før, men bedre sent enn aldri sei nå æ) og formiddagen har blitt tilbrakt på luftmadrassen med cola og latterkrampe og en følelse av at "denne jenta skjønner meg!" da er livet fortsatt ganske fint. denne helga er det fotball galore så jeg skal tilbringe den blant bøkene og essayplanlegging og litt kos innimellom. 

No comments: