Saturday 31 December 2011

2011. del 4

oktober betydde slutten for freshers week og jeg var veldig sliten. men også fornøyd på mange måter. hadde noen fortreffelige kvelder ute med mine kjære flatmates. med drikkeleker og failpints og carlsberg export. temperaturen var fortsatt herlig og lå på en rundt tjue grader. og er det varmt er jeg glad. jeg begynte å gjøre meg kjent med campus og biblioteket og hadde mine første timer på skolen. fortsatt litt redd, men veldig spent. jeg dro på kreativ skriving aften med min svenske klassevenninne og var bare full av inntrykk og enda litt mer redd. disse folka hadde skrevet romaner og skulle gi ut en antologi. så kom jeg hjem til leiligheten og der var det party og jeg bestemte meg for å dra ut enda en kveld selv om jeg hadde tidlig dag neste dag. den kvelden skjønte jeg også at britiske jenter er veldig glad i å kle seg i minimalt med plagg. der kom jeg med bestemorbuksa mi. oh well. møtte en brite ved navn luke og vi dro på shopping og jeg tvang ham til å spise sushi og kjøpe en genser han senere ble mobba for. haha. what happened to that jumper, luke? vi begynte å henge mer og mer og dro ut sammen og oppdaga the birdcage (en av norwichs kuleste puber). jeg innså mer og mer at at jo, nå begynner jeg å bli forelska. jeg hadde bursdag og verdens beste flatmates ordna kake til meg og luke laga peniskake og vi dro ut hele gjengen fordi chess hadde også bursdag. vi dro til great yarmoth som var et skithøl og jeg introduserte luke for parks & recreation.


november begynte med parks & rec-drikkelek og det var bonfirenight og vi dro på husfest og jeg og luke var klissete og begynte offisielt å henge hele helger om gangen. november bestod veldig mye av han og luftmadrass og skrekkfilmer. jeg begynte å skjønne at jeg studerte litteratur og med det måtte det selvsagt komme en del seige greier som middelalderdikt. jeg ble bedre kjent med ei jente som heter bella som gikk i klassen min og vi hang sammen og jeg oppdaga at hennes svenske mor hadde lært henne til å like mummi og jeg skjønte fort at dette var a girl of my own heart.



desember starta i regnete amsterdam. jeg og luke tok ferga fra hull til amsterdam og var der ei lita helg. skulle gjerne vært der lenger. og helst på våren. men det var ei veldig fin helg med masse kos og en del øl og plagsomme syklister og fantastiske hus og fine netter. jeg hadde altfor mye skolearbeid og var sliten og irriterte meg grønn over alle disse deadlinene som falt på samme dag. jeg og bella bestemte oss for å ta en liten nerdekveld hvor vi drakk ut av mummikopper og hørte på den sære musikken hennes og snakket om kjærester og irriterende roommates. den siste uka var den fineste som begynte med helt fantastisk julemiddag sammen med den fine leiligheten vår og christmasparty @ the lcr og romantisk middag med gubben. torsdag, altså kvelden før jeg dro, var en fin dag. jeg tok et par øl med bella og vi ønsket hverandre god jul og slike ting. dro opp til luke og leiligheten hans hadde også en liten fest så det ble litt mer øl, men så ble jeg sliten og la meg i senga hans og han la seg atmed med og jeg ville ikke dra. men så sovna vi og våkna klokka 0200 og jeg skulle ta bussen klokka 0400. gråt på bussen og sendte meldinger hele tiden og etter 15 fuckings timer var jeg hjemme i senga mi og til mamma og pappa og sov så utrolig godt den natta. resten av juleferien har bestått av veldig fine venner og mocca og høye hæler og fine kjoler og love actually og masse latter. 


2011 har vært et utrolig fint år. ja, kanskje det beste. et år hvor jeg har skjønt hvem som er mine beste venner og at vi kommer til å være det i ei lang tid framover. et år hvor jeg turte å satse og turte å reise til et nytt land. et år hvor jeg oppdaga roskilde og den fine sommerjobben. et år med kjærlighet, endelig, og klisserier. fint. 2012 kommer også til å bli helt fantastisk. hvor endelig disse fantastiske vennene kommer på besøk og paristur. godt nyttår!

No comments: