Thursday 29 December 2011

2011. del 3

juli begynte som sagt med roskilde. eller, vel.. slutten av juni og begynnelsen av juli, men jeg velger å skrive om roskilde i juli fordi... vel, det er min blogg og jeg trenger ingen grunn. etter å ha tilbragt altfor mange timer på gardermoen for å ta flyet ned til københavn var jeg veldig nervøs og gledet meg veldig. jeg visste jo ikke hvordan jeg skulle komme fram til roskilde. heldigvis møtte jeg et par nordmenn som også tok flyet nedover så jeg hang meg på dem. etter å ha kommet fram møtte jeg julie og caroline med en eneste gang og jeg har ikke ord for hvor godt det var å se dem. senere på dagen møtte jeg også emilie og vidar og ida og det var også sinnsykt herlig. for det var de jeg endte opp med å henge mest med. i den danske fine campen deres. åh, jeg gleder meg til roskilde '12. roskilde bestod av MASSE tuborg, helt fantastiske konsertopplevelser der favorittene var kaizers, the strokes, pj harvey, lykke li og selvfølgelig kings of leon. roskilde bestod av masse kos og fine venner. masse sol og solbrenthet. et kaos av et hår og hovne øyne. en del regn også. roskilde var fantastisk på så mange måter. jeg kom hjem fra roskilde og begynte å jobbe igjen. men det skulle jo ikke vare lenge. fordi juli bydde på enda mer kos. nemlig sommerkos på jæren. jeg tok flyet og buss til stavanger og ble henta av verdens beste johanne og tone. sååå godt å se dem igjen. og på jæren ble jeg møtt av emilie og anja og torunn og linn erika. enda mer øl og enda mer kos og late dager og en tur inn til stavanger og verdens beste mennesker og god mat. selv om juli var åh så bra så måtte jo selvfølgelig noe ødelegge den gleden og det i form av handlingene til en gal gal mann.


august var ikke en fullt så kul måned. måtte vel gå på en smell en gang. jobbet sikkert fem dager i uka og gikk i de samme klærne absolutt hele tiden og av og til kunne jeg finne på å være sosial og da hang jeg med elisabeth og vi snakket om roskilde og drakk øl og spiste kinamat. så ble jeg lei av gamlebloggen og bestemte meg for å flytte over til blogspot. den siste kvelden i august dro jeg og ingvild på kino for å se få meg på, for faen og så dro vi på brasserie for litt kos med lisbeth og ida.


september bydde på fesivitetenbesøk og verdens fineste ring og billetter til freshers week. jeg husker at det kom en viss ro over meg i september. jeg hadde trodd jeg skulle være et nervevrak før reisen og den nye plassen og hva kom til å skje når jeg kom dit og kom jeg til å få venner og blablabla. men det skjedde aldri. det eneste jeg gjorde var å glede meg for nå skulle jeg endelig gjøre det jeg ville her i livet, det jeg hadde drømt om så lenge og det trumfa på mange måter alle redsler og nerver. noe jeg er veldig glad for. før jeg dro over til england var jeg et par dager i oslo hvor jeg bodde til emilie og det var så sinnsykt godt. vi dro på bokfestivalen, drakk øl på bare jazz og spiste sushi i schweigaardsgate og besøkte trine, maria og thea for de hadde fest og det var så uendelig koselig for det var som å være tilbake på darbu igjen bare at denne gangen fikk man lov til å drikke. jeg besøkte sandra på blindern og var litt fyllesyk og vi bestilte pizza og marius fikk klippa håret sitt med kjøkkensaks. jeg og emilie så masse på gilmore girls og senere hadde vi aliaskveld hvor vi spiste brent popkorn og hadde det altfor gøy. så kom jeg endelig til england og de eneste som bodde i etasjen vår var kary og paolo, så vi måtte nøye oss med resten av de internasjonale studentene men det ble et par koselige kvelder ut av det også. været var bare altforfint og endelig kom britene og vi drakk hver kveld og det var freshers og livet var bare altfor herlig.

No comments: