Friday 1 March 2013

kjøkkendrømmer

i disse dager er vi (endelig bank i bordet!) i de siste fasene av dette årets husjakt. jeg har ikke ord for hvor godt det skal bli å flytte ut av dette huset. dere aner virkelig ikke. det har vært noen ganske kjipe måneder den siste tiden og når depositumet er betalt skal jeg endelig klare å puste litt lettere. ettersom kjøkkenet i nyhuset er helt gigantisk og så utrolig mye flottere enn det vi allerede har (kjøkkenet vi nå har er kanskje det beste rommet i hele huset, så that's sayin' something) har jeg begynt å drømme meg bort til hva jeg vil fylle det med. jeg har allerede en iittala-koppsamling som har vokst seg ganske stor og som brukes hver dag hele dagen, men jeg vil ha så mye mer. den siste tiden har jeg sett veldig mange studio ghibli-filmer og har drømt en god del i japansk animasjon. alt er bare så mye bedre i japansk animasjon. og da spesielt maten. noe jeg lar meg inspirere av.





jeg er veldig glad i den ideen at det ikke skal se helt perfekt ut. det skal ikke se ut som dette er fat og boller man kunne servere på en femstjerners restaurant. men at kjøkkenserviset vitner om at det elsker å bli tatt i bruk.  rustic er ordet. 


jeg er også forelsket i tanken om å servere mat på treplater. 

source: har funnet alt på amazon. bare søk dere fram i deres kitchen & dining-kategori. de har så utrolig mye!

No comments: