Friday 4 January 2013

off again

da har dagen endelig kommet. 4.januar. om noen timer sitter jeg på flyet til oslo. så er det videre til london og norwich. 4.januar var også datoen ifjor da luke kom hit. merkelige greier. men i denne gangen er juleferien ei uke kortere (whatcha talkin' 'bout, willis?!), så derfor er det på tide å dra tilbake igjen. det har vært ei fin jul og jeg føler jeg har fått sett alle jeg ville se. men det ble aldri noe sushi, julie... men har de ikke fått sushirestaurant på gardermoen nå da? jeg må vente der i fem timer, så du skal ikke se bortifra at jeg sitter der i et par timer og spiser sushi like there's no tomorrow. tidligere i uken hadde jeg verdens fineste samtale med luke og denne siste uka har vært uutholdelig. men om litt under tjuefire timer har verden retta seg igjen og ting kan fungere som normalt. å sove alene suger balle! men nok kliss. la oss oppsummere jula.

- jeg har tilbragt utallige timer inne på denne tumblr-bloggen; did-you-know.tumblr.com. og som følger av det har jeg vært en overflod av tilfeldig informasjon som jeg ikke har kunne unngått og delt med folk rundt meg. at vi bruker bare 10% av hjernen vår er visst en myte. ble litt skuffa over det egentlig.

- jeg har spist latterlig mye røykalaks og har ikke tenkt å unnskylde meg til noen.

- jula 2012 kommer til å huskes som en rad av flotte jentekvelder. jeg elsker jentekvelder. vi har spist en spesiallaget treretters, hatt jacuzziparty og spist nyttårsmiddag hvor en av mine flotteste venninner var vert. sykt digg og veldig fint.

- forrige uke var jeg og silje på gravstedet og la ned en stein på graven til regine. på den stod det vänskap.

- det har dessverre ikke vært noen drunken-skype-film-dater i jula. selv om de alltid er geniale, er det kanskje likegreit. etter denne jula vet jeg ikke lenger hva jeg synes om alkohol. vurderer å kutte ut hele driten.

- jeg så hele sesong fire og tre (ja, i den rekkefølgen) av parks & recreation på kanskje tre dager. skjønner meg aldri på folk som bruker lang tid på å se ferdig en serie. når du først begynner på en bra serie er det jo helt umulig å slutte.

- jeg har tatt farvel med bror som på onsdag tok flyet helt til down under for å studere i et halvår. veldig glad og stolt på hans vegne!

- jeg har brukt firehundre kroner bare på å komme meg inn på et utested. riktignok to ganger. men det er altfor mye og orker ikke tanken på det neste jul. houseparty at my place!

- jeg har funnet fram til dagboka jeg førte i en korte periode på folkehøgskolen og lurer på å fortsette med den.

- takket være richard attenborough og serien planet earth har jeg nå forelsket meg enda mer i jorda. hvis jeg lever til å bli hundre og vi enda ikke har funnet liv på andre planeter går det greit så lenge vi har oppdaget enda mer av hva som faktisk finnes på denne kloden.

No comments: