Tuesday 1 January 2013

2012-liste


gjorde du noe som du aldri har gjort før?
jeg flytta inn i et engelsk hus med en mann jeg elsker over alt på jord. jeg var i en moshpit. jeg "feira" påska i et annet land enn norge. jeg smakte på det å være i et avstandsforhold. ukult. var på kjærestetur for første gang. spiste baskermat (NAM!) og fikk endelig se bystranda i barcelona. reiste også med ryanair for første gang. feira 1årsdag.

ble noen av dine nære venner foreldre i år?
nei. men jeg føler at alle går rundt og er gravide for tida.

døde noen som stod deg nær?
nups. bank i bordet.

hvilke land besøkte du?
spania! verdens beste tur med verdens beste mann. jeg elsker barcelona.

er det noe du savnet i 2012 som du vil ha i 2013?
en sommer som ikke totalt består av jobb og savn. en varmere sommer. jeg vil lese mye mer og oppdage nye forfattere. jeg vil gå mer på kino. jeg vil gå mer på restaurant og spise masse god mat.



hvilken dato vil du alltid huske fra 2012?
20. august. da dro jeg tilbake til england og hjertet mitt.

hva er din største fremgang i 2012?
jeg har blitt mer tolerant og tålmodig. jeg har blitt høfligere. og hjertet mitt har bare blitt større.

største feilen?
nei, sånn tenker jeg ikke. man lærer av alt og det er sånn man vokser som person. men sånn det er sagt så skulle jeg kanskje fullført bioshock. så langt kom jeg aldri.

det beste kjøpet?
en ny hverdagsuniform (loungebukse og baseballgenser) jeg er veldig fornøyd med. flybillett til luke til norge. turen til barcelona var også verdt hver eneste krone.



gjorde noenting deg veldig glad?
den tror jeg vi alle vet svaret på. men når luke kom til norge i januar så dro vi på hytta, bare jeg og han. det snødde hele tiden og vi tilbrakte nesten all tiden på sofaen og så twin peaks. tiden stod stille og akkurat da var livet helt perfekt. alt var fullkomment og den tiden savner jeg så sykt. jeg fikk også besøk hele to ganger! av tone og johanne. og så kom johanne en gang til. sånt er så herlig!

hvilke låter kommer til å minne deg på 2012?
jeg vet egentlig ikke. gold on the ceiling av the black keys kanskje? hey mama av kanye west. elephant av tame impala.

var du gladere eller tristere sammenlignet med tidligere år?
har aldri vært lykkeligere.

hva ønsker du at du har gjort mer?
sett mer av england!

hva ønsker du at du gjorde mindre?
avstand og drit.



ble du forelsket i år?
bare enda mer.

favorittprogram på tven?
new girl ble jeg veldig glad i i år. pointless! beste spørreprogrammet ever. community. at ikke hele verden ser det programmet er meg en gåte. twin peaks, selvfølgelig. gravity falls! league of gentlemen.

beste boken du leste i år?
the wonder av diana evans og the year of magical thinking av joan didion.

noe du ønska deg som du fikk?
hadde alltid veldig veldig lyst å flytte inn med luke. og han ville jo også flytte inn med meg! score.

noe du ønska deg som du ikke fikk?
en bra sommer. roskilde ble ikke noe av og været var alltid så sykt crap. var veldig deprimert i sommer.



hva gjorde du på bursdagen din i 2012?
jeg husker egentlig ikke. gubben laga tapas til meg dagen før. men vi feira etteråsdag uka etterpå og da dro vi på en american diner og så twin peaks. perfekt.

er det noe som ville gjort året enda bedre?
en bedre sommer.

hvilken kjendis var du mest sugen på?
daniel agger. seriøst verdens mest sexy mann. VOFF.

de beste nye menneskene du møtte?
hannah! hun er kjæreste med mario som bodde med luke ifjor og som bor rett under oss nå. hun er så fantastisk og sprer masse glede og er bare veldig herlig. ei veldig drømmende jente jeg er veldig glad for å ha møtt.

mest stolt over?
jeg er fornøyd med skolearbeidet mitt i år. det har vært krevende å sette seg inn i det britiske universitetssystemet og hvordan ting funker og hva som kreves. jeg føler jeg har det under kontroll nå. jeg er også veldig stolt over den siste teksten jeg skrev i creative writing.

høyeste ønsket akkurat nå?
jeg har ønsker om finvær og en mild vinter. jeg ønsker at det skal bli april sånn at vi kan dra til gran canaria. jeg ønsker at det skal være mai og være ferdig med eksamen og nyte sommeren i norwich. jeg ønsker å ligge i en varm armkrok igjen fordi nå er det altfor lenge siden sist. jeg ønsker meg også sushi. masse sushi.

No comments: