Sunday 16 December 2012

søndag

idag er det søndag, men det føles ikke ut som det er søndag. det føles ikke ut som en ordentlig dag, det er bare en periode i livet på noen timer, det er et rom før jeg skal ta taxi til busstasjonen før folk har stått opp, ta bussen til heahtrow og så flyet hjem til norge. jeg har sommerfugler i magen. jeg gleder meg til å se england stå opp. jeg gleder meg til å slappe helt av med bøker jeg har unngått. jeg geder meg til å sitte med musikk på øret på bussen, fordi det er det altfor lenge siden jeg har gjort. så skal jeg komme på heahtrow og se på skjønnhetsprodukter og alkohol. så barer det videre på fly over dammen og til kjære gardemoen og nesten til kjære oslo. hvor jeg skal treffe ei jente som også studerer i england, men som jeg ikke har sett siden i sommer. vi skal ta flyet sammen til kristiansund og jeg gleder meg sånn til vi lander. til å klemme mamma veldig lenge. sette meg inn i en ny bil i vinterkulda. til å være helt euforisk av lykke fordi nå har jeg endelig kommet hjem. fordi det er fem måneder siden sist. ja, jeg ser fram til det.

idag dro luke og det var bare for noen dager siden at det gikk opp for meg. at det gikk opp for meg at jeg ikke får sett han på tre uker. når vi har tilbrakt hver dag i fem måneder sammen. med to utganger denne uka var det en naturlig selvfølge at jeg i min fyllesjuke kom til å bli sensitiv og klengende. det er ingen andre jeg r heller vil tilbringe dagen min med når jeg er fyllesjuk enn han. han tar så godt vare på meg. går på butikken og kjøper cola. stryker meg på magen og kysser meg på panna. bryr seg ikke om at jeg har gårsdagens sminke smurt ut over ansiktet eller at jeg syter meg. og det er så fint. jula betyr mange utganger. og da hadde det vært greit å ha han der. det er ikke meningen å få det til å høres ut som om luke er søndagskjæresten min. for det er han ikke. det er bare den følelsen av å ha noen å komme hjem til, å snakke om ubetydelig ting med, en å kose lenge med, en å legge seg sammen med. hver natt. jeg er avhengig av den følelsen. og det er tre uker til jeg får oppleve den igjen. noe som er tung kost. men det går fint. ikveld skal jeg skrive essay og pakke kofferten min.

hør denne sangen da, plis.

No comments: