Monday 1 October 2012

Retro book covers

Dette semesteret tar jeg et fag som heter Publishing. Det er et litt mer praktisk fag og et deilig avbrekk midt oppi alt det akademiske. Hadde mitt første seminar og workshop på onsdag. Den første oppgaven vår er å redesigne et bokomslag og på onsdag hadde vi fire(!) timer med InDesign. InDesign er vanskelig og siden jeg ikke akkurat er noen kunstner så må jeg gå litt andre veier med denne oppgaven føler jeg. Jeg er veldig fascinert av retro bokomslag og litt sånn tenker jeg at omslager jeg redesigner skal se ut:

Riktignok ikke bokomslag, men heller filmcovere. Hvis de hadde vært retro bøker. 

Denne er så vakker, syns jeg, og jeg hadde elsket og hatt denne i bokhylla mi. 

Igjen, ikke bokomslag. 

Vet noen om disse finnes? Herregud, så kule disse er. 

No comments: