Tuesday 23 December 2014

andre ting jeg er besatt av

pottermore/ harry potter
for ca et halvår siden joinet jeg siden pottermore, som er en nettside (det føles ut som det er mer enn en side, mer som et samfunn) laget av j.k rowling herself, hvor du kan delta interaktivt i harry potter-samfunnet, se gjennom "moments", interaktive bilder tatt fra ulike kapitler i serien, lage potions/trylletrikker (en av mine favoritter, fullførte nettopp polyjuice potion part 2 og det tok over 1 dag å fullføre den!), utføre "spells" og ikke minst bli sorted i de ulike hogwartshusene og ikke minst å få tryllestaven din fra ollivander. som en utrolig stor harry potter-nerd har denne siden virkelig det meste en kunne ønske seg.  en annen positiv er at de ulike bildene fra bøkene veldig ofte inneholder original skriving fra rowling hvor hun utdyper om verdenen hun laget i harry potter.








denne høsten/vinteren har det vært vanskelig å komme i julestemning. ting har lenge vært usikkert, med tanke på bolig og jobb, hvor vi har bodd store deler av høsten i grimsby hos svigers før vi endelig fikk flyttet til norwich i slutten av november. det har ikke vært nok tid til å sette pris på sesongen, at jula er på vei, og derfor virka det som at da desember kom, var det eneste jeg egentlig tenkte på var "det er så kaldt i denne loftleiligheten", "jobb jobb jobb jobb". men så kom julaften ekstra tidlig. jeg vet ikke hvor mange år jeg har lest harry potter. jeg skal innrømme at jeg ikke leste serien fra starten av. jeg var ikke en av de. gubben var en av de, men så har han bare lest den første boka en gang og det var felles sammen med klassen hans. så ja... jeg har lest harry potter mange ganger. det er lett en av de beste bøkene jeg har lest, sett som ett stort verk. jeg elsker j.k rowling. jeg elsker historien hennes, hvordan hun started med en historie og en gutt kalt harry potter. hvordan hun var helt alene i verden med bare datteren hennes, en bittelitten baby, og så gir hun ikke opp og får utgitt noe som kommer til å definere vår generasjon for alltid, uten tvil. j.k rowling er ikke bare en av mine favoritt forfattere, men også en av mine favoritt personer. dama er awesome sauce, nuff said.



og j.k rowling er julenissen min i år. hun er julenissen jeg har venta på siden jeg oppdaga at jula handla om mer enn presanger og en perfekt fasade. i år feirer jeg jul i england, borte fra norge og alt som er kjært, men hos noe minst like kjært, hos hjertet mitt, familien til min favorittgubbe, og siden jeg har vært så besatt av england i så altfor lenge, og da tenker jeg masse på love actually som er sånn en viktig film nå i jula, så må jo det å feire jul i england være noe jeg må oppleve. og det er jeg veldig glad for. jeg er glad for at jula her i england kommer til å være 100% annerledes. jeg snakka med mamma på telefonen for noen timer siden og hun snakka om snø og haggel og alt sånt ulumske, mens her i grimsby var det 14 grader da vi parkerte i oppkjørselen. og uansett hvor mye jeg elsker tanken på snø, så er det veldig greit at det ikke er pisskaldt, you feel me? men rowling bestemte seg da altså for å dele nye øyeblikk, denne gang fra den sjette boka, the half- blood prince. (jeg håper at mange av dere som leser bloggen min også har lest harry potter. jeg håper dette fordi jeg har lyst å være venner med dere i virkeligheten og henge med dere og det betyr å snakke om ting som harry potter fordi harry potter er awesoooome.) og denne delingen ville starte fra 12 desember og vare frem til jul. noe som er fantastisk. fordi pottermore er fantastisk. og jeg håper hvis du er harry potter-fan men ikke er medlem av pottermore av en eller annen grunn, så håper jeg du blir medlem og at du adder meg jeg heter FangAuror30321 :)) xx

No comments: