Wednesday 2 April 2014

ting i hverdagen

- kjøleskapene våre (ja, vi har to, har jeg ikke fortalt hvor ekstravagant vi lever?) høres ut som et eller annet udyr og står som regel og hyler dagen lang. som om noe vil ut, liksom. og når vi åpner/lukker døra ut til vinterhagen stønner den og bærer seg som en gammel mann som for lenge siden har gått ut på dato. trenger litt olje tror jeg. kjøleskapene derimot trenger nok en eksorsisme.

- vi har begynt å spille bioshock infinte: burial at sea part 2 og gud som jeg har gleda meg. bioshock, det originale spillet, spilte jeg forfjor og det var desidert det beste spillet jeg noen gang har spilt. steampunk, en by under havet, 60s, genmanipulasjon, korrupsjon og mysterier, hva mer trenger du egentlig? så kom bioshock: infite ut ifjor og tok oss med storm. passer kanskje ikke så bra med tanke på at jeg har en deadline på torsdag og en prosjektplan å skrive men...
































- VÅR. vi har hatt en kjempefin vår her i norwich. den begynte for tre uker siden, en søndag. jeg stod opp og det første jeg gjorde var å åpne døra og gå ut i hagen og varmen som slo meg gjorde meg helt ør av lykkerus. vi satt utenfor resten av dagen og fikk fregner og drakk øl. og disse dagene har kommet med jevne mellomrom siden. nå på torsdag håper vi på finvær sånn at vi kan grille og drikke øl hele dagen og så spille monopol på kvelden.

- jeg er avhengig av desperate housewives. vi så første sesong ifjor (jeg så også første sesong da den gikk på tv2 i norge) men stoppa etter det. vi begynte på sesong 2 i mars og nå har vi akkurat begynt på sesong 4. jeg ble ganske overraska over at luke var en så stor fan av programmet, fordi til meg har han aldri uttrykt noe stor glede over altfor mange kvinnelige skuespillere i en tvserie (han hater gilmore girls f.eks), men jeg burde jo visst at så lenge noe er artig, så kommer han til å elske det. og desperate housewives er jo så latterlig morsomt. det er banalt alt som foregår i wisteria lane og drama er alltid i høyfaktor. brie er min favoritt, mest fordi hun er så forskjellig fra meg. og jeg hater susan!































- jeg leser ei sykt bra novellesamling om dagen som heter i hate to see that evening so go down av william gay. southern gothic er det visst og handler om vanlige folk som prøver å holde ut i varmen, mens de livet ramler fra hverandre rundt dem. skyter hunden, oppdager lik i bakgården, mister unger og kommer hjem og oppdager at noen andre har flyttet inn i huset sitt. føler jeg er på en ganske god ånd rent lesemessig. neste på lista er vinternoveller av ingvild h. rishøi og is-slottet av tarjei vesaas.

No comments: