Saturday 5 April 2014

matliste

hva var det siste du spiste?
etter mye om og men om vi skulle bestille nattmat igår, ble det nei og da fikk jeg ordne meg toast istedet.

det siste måltidet, om du fikk velge.
sushi med masse laks, tunfisk, tempura og soyasaus.

beste matbyen?
norwich er ganske bra på mat og nesten hver pub du ramler inn på serverer noe digg. hadde også en helt sykt bra matopplevelse i barcelona; tapas, baskermat, fysøren så godt.










































beste resturantmåltidet?
burger på zak's diner i norwich med sopp og blåmuggost og sweet potato fries. biff på 320 i tenerife, servert med toast og så utrolig godt stekte grønnsaker (skal sies at det var luke som bestilte dette, jeg hadde lam). og calamares på the langtry i norwich (og hvilken som helst pizza).

beste snackset?
popkorn og ostepop!

mat du elsker å ha hjemme?
sjitakesopp, squash, poteter, kakaopulver, rådyrkjøttboller, sennep, cumberlandpølser, egg, geitost, fersk mozzarella, og et godt utvalg italienske skinker og spanske pølser.











































hva blir det til middag?
hjemmelaget pizza forhåpentligvis. på min vil jeg ha geistost, squash, parmaskinke og rødløk!

mat du hater?
bønner. TAKLER ikke konsistensen.

hvis du bare fikk spise en dessert for resten av livet, hva skulle det vært?
ostekake, tror jeg. blir aldri lei.

typisk skolelunsj?
grovt knekkebrød med salami og majones 4 life <3












































hva er det rareste i kjøleskapet ditt?
har to gigantiske butternut squash i grønnsaksskuffen som jeg egentlig skulle ha gjort noe med for lenge siden men... og så har jeg blekksprut i fryseren.

hva har du i grønnsaksskuffen?
squash, paprika, butternut squash, grønnkål, løk, sjalottløk, rødløk og hvitløk.

og ost?
har bare litt revet mozzarella akkurat nå men hadde det vært opp til meg og jeg kunne fylt opp ostehylla med hva jeg ville: geitost, fetaost, fersk mozzarella, gorgonzola, red leicester og camembert. elsker ost hvis du ikke visste det fra før.

beste stedet å handle mat?
jeg har egentlig ikke noe svar på det spørsmålet, har ikke funnet en plass hvor jeg tenker shit her vil jeg handle resten av livet. skulle ønske jeg bodde i barcelona for da ville jeg handlet på markedet hver gang jeg trengte noe og der har de ALT. det er ikke så veldig stor forskjell på supermarkedene her i england men jeg liker asda og sainsbury's.











































mat du ønsker du var allergisk mot?
erm... ingen?

hvem får spise fra din tallerken?
de jeg sier til: herregud du må smake dette er ikke dette det beste du har smakt i hele ditt LIV?  men skal jeg være ærlig så liker jeg å ha det helt for meg selv. is it such a crime?

No comments: