Monday 29 July 2013

sommerkarina

dagene tilbringes på jobb og i senga, i hagen og hjemme hos venner. jeg leser asoiaf bok nr.4 og sara stridsbergs darling river og mette karlsviks vindauga i matsalen vender mot fjorden (ja, på nynorsk, tenke seg til). jeg spiser grillmat og drikker kaffe (på jobb) og sparer på den dyrebare teen min fra england hjemme. jeg ser på the walking dead og orange is the new black, har skypedater med gubben som varer i fem timer. jeg har fått en jævla bra døgnrytme selv om jeg sov altfor lenge i morges og nå er jeg groggy as hell. jeg er ferdig med min første jobbhelg og nyter en etterlengtet fridag med vann & lime. jeg har skaffa meg en sommeruniform (svarte "haremsbukser" fra h&m og den nærmeste toppen/genseren jeg finner). håret er i en ball og jeg har gått over til butikkhårprodukter. jeg lengter. jeg lengter etter hjertet mitt og nyhuset og camping i cornwall. til å sette meg på flyet til manchester hvor luke skal møte meg. jeg lengter til en måned med luft og kjærlighet. til kos og spooning. til klining og videospill. til å sette opp de søte lysene i storhagen vår som jeg kjøpte på indiska da jeg var i oslo (mitt eneste handlekjøp). til øl i sommervarmen med verdens beste mann. sommeren i kristiansund har vist seg fra sin beste side den siste uka, men livet er fortsatt ikke perfekt. ikke enda. følelsen av tilfredshet kommer ikke før litt over tjue dager. sommeren er en bittersøt opplevelse her i gården, men man må gjøre det beste ut av det. så jeg sørger for å flire mye på jobb, godta enhver invitasjon til grilling, juble over at når jeg er på nettet så ser det ut som jeg befinner meg i statene og å leve på minnene fra bjørkelangen og østlandet ekstra lenge.

No comments: