Wednesday 12 September 2012

Om det å bli voksen

En ting som skjer når folk (jenter spesielt) flytter hjemmefra er at de begynner å samle på ting. Kopper. Fat. Glass. Fra et spesielt merke. Jeg trodde lenge at min sånn ting skulle være mummitrollet. Og jeg har egentlig ikke gitt opp drømmen helt. Jeg elsker Arabias Mummidesign og har selv tre kopper og fire glass. Det som er trist med dette er at ingenting av dette ble med meg til England. Når jeg pakker er jeg brutal. Jeg tar kun med meg det aller nødvendigste. Jeg er nazi når det kommer til dette fordi jeg orker ikke tanken på en blytung koffert og masse overvekt. Denne gangen veide kofferten min bare 19 kg. Det er sykt. En prestasjon vil jeg påstå. Men uansett, jeg tok ikke med meg noen mummikopper. Sniffkoppen min er på jobb og de to andre (Snorkfrøken og Mymlen) blir forhåpentligvis brukt hjemme. Glassene har jeg ikke åpnet engang! Men det som derimot ble med meg til England (riktignok i januar i år) var den vakreste koppen jeg noen gang har fått, og det var Taikakoppen min. Dette har naturligvis fått tankene til å spinne den siste tiden. Skal jeg kanskje begynne å samle på Taika istedenfor Mummi? Helst vil jeg samle på begge to, men man må jo begynne en plass.


Samler dere på noe sånt? Og i såfall, hva?

No comments: