Sunday 23 September 2012

David Fincher

Jeg er veldig dårlig på navn og legger som oftest aldri merke til navn på regissører. Men David Fincher er det veldig vanskelig å ikke legge merke til. Filmene hans tar lang tid å bygge seg opp, men klimakset er alltid en belønning. Historien er alltid verdt å vente på. Filmmusikken drar meg inn i filmen og gir meg frysninger langt oppover ryggen. Fargene er grå og mørke, akkurat som jeg liker det. Og han har ikke et dårlig rollevalg. Idag har jeg sett Zodiac og The Girl With the Dragon Tattoo. Lange, treige filmer begge to. Men åh, så bra. Zodiac er en personlig favoritt. Jeg er veldig svak for Mark Ruffolo. Og Robert Downey Jr. selvsagt. Så hva skal jeg se nå? Fight Club har jeg bare sett 1 gang og det frister veldig å se den igjen. Se7en har jeg ikke sett på lenge og den inneholder jo en av mine favorittskuespillere, Kevin Spacey. Men kvelden er fortsatt ung, kanskje jeg sluker i meg begge.















No comments: