Saturday 1 September 2012

i [heart] autumn.

til tross for varme temperaturer har jeg ikke fått den sensommeren jeg håpet på her i norwich. det har vært overskyet stort sett hver dag og igår var det skikkelig kaldt ute. kanskje bare 12 grader. og det får meg til å tenke på årstiden vi alle elsker å romantisere, men som jeg er helt og holdent stupforelska i. ja, nemlig høsten. jeg blir virkelig nostalgisk om høsten. er ikke en plass med bedre høster enn kristiansund. dagene som blir kortere, trærne som blir orange og hundrevis av blader som virvler i en furten vind. slite seg dag inne og dag ut fra busstop til skole eller hjem. aldri den følelsen av å være tørr. kakao, chailatte og peiskos. varmeflasker og ullsokker. gode bøker og fine venner. det er den eneste årstiden i året hvor folk ikke gidder å prate om været. ja, jeg elsker høsten. jeg romantiserer den heller ikke. jeg vet at den suger og er kald og mørk og våt, men den er også så vakker, kan være så varm og magisk.

2 comments:

Juliea said...

veldig sant.

Siljes said...

jeg er veldig enig! elsker denne tiden av året