Thursday 19 February 2015

liste

christopher drake

om du hadde valget, kven i heile verda skulle du ha middag med?
skulle gjerne likt og hatt middag med alle favorittene mine fra folkehøgskolen. ser de så altfor sjeldent.

har du lyst til å bli berømt? korleis?
nei. drømmen er jo å leve av å skrive, men jeg har ingen intensjoner om å bli "kjendis". det har aldri vært plana. skribenter er aldri veldig berømte da.

før du ringer nokon, øver du på kva du skal sei? kvifor?
jeg bruker å gjøre det hvis jeg skal gjøre "voksenting", som typ er å snakke med andre voksne på telefonen og hvis jeg skal snakke engelsk. selv om jeg hater å prate i telefonen med folk jeg ikke kjenner har jeg blitt sykt mye bedre på det det siste året og det er jeg faktisk ganske fornøyd med. 

kva er en perfekt dag for deg?
våkne sånn klokka 10 av solskinn, english breakfast til frokost, dra på puben for å se fotball og så middag en fin plass + kino. kanskje skvise inn en runde bowling der også. 

life goals

når song du sist for deg sjølv?
hm... igår kanskje? og det var helt sikkert chandelier av sia for det er ca den eneste sangen jeg hører på om dagen.

om du fekk leva til du var 90, og anten ha kroppen eller sinnet til en 30-åring dei siste 60 året av livet, kva ville du valgt?
skal jeg være ærlig har jeg ikke lyst til å bli sykt gammel, jeg har ikke lyst å se at alt smuldrer bort, både kroppen og sinnet. jeg er ikke veldig keen på hvordan alt kommer til å gjøre vondt når man blir eldre, som om man har influensa hele tida, men jeg vil nok beholde sinnet fordi jeg har lyst å følge alle forandringene til kroppen min og sinnet er det viktigste jeg har. men betyr det at jeg alltid kommer til å tenke som en 30-åring? jeg vil jo utvikle meg. 

har du ein følelse på korleis du kjem til å dø?
forhåpentligvis på mine egne premisser eller fort og gæli. 



kva er tre ting du og partneren din har til felles?
vi elsker film og tv, vi er nysgjerrige og vi har de samme verdiene. 

for kva føler du deg mest takksam?
å være fra norge, for foreldrene mine som alltid er der om jeg trenger dem, for luke som jeg elsker så høyt og for snapchat. 

om du fekk endra noko om måten du vart oppdratt på, kva skulle det vera?
jeg har alltid syntes at det var synd mamma aldri tvang meg til å begynne med dansing igjen etter jeg slutta, for det er vel en av de tinga jeg har valgt å "angre" på her i livet. men jeg føler ikke det har noe med oppdragelsen å gjøre. mamma prøvde vel bare å ikke få meg til å hate henne, og det er det vel ikke noe galt i. jeg syns mamma og pappa gjorde en bra jobb, og føler ikke jeg har "mangla" noe. lært meg å si takk, spise med kniv og gaffel, være høflig mot eldre og respektere autoriteter. skulle ønske det hadde vært mer rom for prat, snakke mer sammen. men jeg var ikke en enkel tenåring.

om ei krystallkule kunne fortelle deg ei sanning om deg sjølv, livet ditt, framtida eller noko anna, kva skulle du vilje vita?
jeg har det fint med å leve i uvitenhet ang. mitt eget liv, men det hadde vært kult å vite om det finnes intelligent liv ute i universet. tviler ikke på at det finnes liv, men intelligent liv er noe annet. 

er det noko du har drømt om å gjera lenge? kvifor har du ikkje gjort det?
altfor masse; skrive mer, gå til frisøren, spille mer videospill, dra til asia. 

kva er det største du har oppnådd?
er ganske fornøyd med bachelorgraden min. er ganske fornøyd med de snart fire årene jeg har tilbragt med luke. er generelt fornøyd med at jeg fortsatt lever etter å ha flyttet hjemmefra i 2010. 



kva set du mest pris på i venskap?
gode samtaler og at man kan snakke om ting som er vanskelig og at man støtter hverandre. å kunne ligge i senga og se film mens man spiser take away er også viktig. og å kunne le av ting og hverandre. og gode klemmer. 

kva reddar du om huset tar fyr?
har sittet her og fundert på det spørsmålet, men jeg tror jeg kan ærlig talt si at utenom luke, så trenger jeg ikke ta med meg noe. skulle ønske vi hadde katt, for da kunne jeg sagt det, men ja. er ikke så knyttet nok til gjenstandene våre, dessverre. pcen, kanskje. har nok ikke backup på alt. 

No comments: