Tuesday 7 August 2012

Arkham Asylum 15th Anniversary Edition

På Sola flyplass lest jeg min første grafiske roman, Batman: Year One. Samtidig som jeg likte den, følte jeg meg fortsatt litt snurt. For uansett hvor interessant Batman sitt første år som Batman kan være, vil jeg uansett si at jeg foretrekker historien før han ble Batman eller det første møtet med en kul skurk. Men jeg likte parallellhistorien gjennom Year One, som fokuserte på Jim Gordon, hans privatliv, hans (også) første år i Gotham, og hvordan han takla det korrupte Gotham Police Department. En sniktitt på Catwoman fikk vi også. Men jeg kan jo ikke gi opp, selv om jeg ikke fikk det jeg hadde håpet ut av Year One. Så derfor dumpa denne ned i postkassa mi igår. Arkham Asylum. For der står de kule skurkene nærmest i kø. Og fordi mentalsykehus fascinerer meg. 

No comments: